File name:

-

File size:

-

Title:

-

Author:

-

Subject:

-

Keywords:

-

Creation Date:

-

Modification Date:

-

Creator:

-

PDF Producer:

-

PDF Version:

-

Page Count:

-

Page Size:

-

Fast Web View:

-

Choose an option Alt text (alternative text) helps when people can’t see the image or when it doesn’t load.
Aim for 1-2 sentences that describe the subject, setting, or actions.
This is used for ornamental images, like borders or watermarks.
Edit alt text (image description)
Short description for people who can’t see the image or when the image doesn’t load.
This alt text was created automatically and may be inaccurate.Learn more
Couldn’t create alt text automaticallyPlease write your own alt text or try again later.
Image alt text settings
Automatic alt text
Suggests descriptions to help people who can’t see the image or when the image doesn’t load.Learn more
Alt text AI model (180MB)
Runs locally on your device so your data stays private. Required for automatic alt text.
Alt text editor
Helps you make sure all your images have alt text.
Preparing document for printing…
0%

Vejret


Klassetrin:

1.

Fag:

Natur/teknologi

Antal lektioner:

4

Beskrivelse


🌦️ Lær om Vejret er et legende og observerende undervisningsforløb i natur/teknologi for 1. klasse. Eleverne bliver små meteorologer, der undersøger, mærker og taler om det omskiftelige danske vejr. Gennem en række simple observationer, kreative opgaver og lege lærer de at genkende forskellige vejrtyper og skyer og forstår, hvordan vejret påvirker vores hverdag. Forløbet indeholder: 🗓️ En vejr-logbog, hvor eleverne observerer og registrerer vejret over en hel uge. 🏃‍♀️ Aktive lege og ture ud af klasselokalet, hvor vejret mærkes på egen krop. ☁️ En letforståelig fagtekst om fire grundlæggende skytyper og deres betydning for vejret. 🎨 Kreative opgaver, hvor eleverne opfinder en regnfanger, navngiver skyer og tegner vejret. 🗣️ Samtale- og statistikopgaver, der styrker ordforråd og fællesskab i klassen. Fælles Mål (Natur/Teknologi): Gennem forløbets mange aktiviteter arbejder eleverne med flere kompetenceområder fra Fælles Mål for natur/teknologi. Forløbet understøtter især kompetencemålene efter 2. klassetrin: 🔹 Undersøgelse: Eleven kan udføre enkle undersøgelser og har viden om vejr, vand og lys i hverdagen. 🔹 Modellering: Eleven kan anvende naturtro modeller, f.eks. ved at tegne vejret eller bygge en model af en regnfanger. 🔹 Kommunikation: Eleven kan mundtligt og skriftligt anvende enkle fagord og begreber om f.eks. skyer og vejrtyper. Forløbet er oplagt til differentieret, legende og undersøgende arbejde med naturfænomener. Eleverne får hands-on erfaring med observation og simpel dataindsamling, samtidig med at de udtrykker sig kreativt og kropsligt. Dette undervisningsmateriale er klar til brug og kræver minimal forberedelse, da de fleste aktiviteter foregår ude eller med simple tegneredskaber. Et engagerende undervisningsforløb, der styrker elevernes nysgerrighed, observationsevne og grundlæggende forståelse for naturfag. Materialeliste: 🔹 Printede elevark 🔹 Blyanter og farver 🔹 Papir og saks

Vi bruger analytics cookies til at forbedre siden. Se vores cookie politik.

Kopiering fra denne hjemmeside må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.